fredag 7 maj 2010

Sirliga Syrener



God fredags morgon,
Mina tankar går nu i Syrenens tecken...jag har aldrig haft gröna fingrar...men uppskattar en fin blommande och välskött trädgård...hur får man ihop detta om man inte känner att man har lust att betala en trädgårdsmästare som kommer och håller efter varje vecka..så tänkte jag när vi bodde i lägenhet i stan...men av någon anledning så blir man intresserad och tycker det är kul att påta ...som det så fint heter i trädgården när man har sin egen lilla oas...Nu är jag galen i syrener...vi har en fin häck..hoppas jag, men den har ju inte börjat blomma ännu...så vi får se...hoppas den kommer blomma så här fint...Har starka barndoms minnen från skolavslutningar och blommande syrener...på väg till avslutningen smög man förbi någon vackert blomstrande syrenhäck och norpade några krispiga kvistar till fröken Margareta....som färdgodis bröt man av några blommor och sög ur nektarn..mmmm..kommer ihåg smaken tydligt...det var riktigt gott...

Denna helg vill jag hitta snygga väderbitna krukor soom skall dekorera trädgården...de ska vara rektangulära och låga....vita kalkiga eller betong...svart kan gå om de är rejält shabby.....Trädgårdsbutikerna tar ut hutlösa priser för krukor tycker jag....de smider sina gärn så här på vårkanten och ser duktigt till att skinna alla glada trädgårds amatörer.
Ett annat måste är dessa fantastiskt fina fågelholkar i snyggaste retro stil....kan man leva utan dem?...nej.....gå och köp nu! Off you go! Design Jim Schatz www.jschatz.com Jim ...jag älskar dig! ;)
Kram
Annica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar