lördag 10 april 2010

Pippi på Pippi


God lördag morgon!
Hade hoppats på att få vakna upp till en solig lördag, hoppa i mina rosa fina och lite smutsiga älsklings stövlar....och...hade stora planer för dagen...som...röja i trädgården.planera staketet..belysning...ta en kopp kaffe i solen på verandan...bara lite nonchalant så slänga upp några trädgårdsstolar som fortfarande bär förra säsongens smuts och damm...låtsas att man inte bryr sig om det utan bara slänga en eg alldeles för fin filt på dem och njuta några minuter av vårsolens varma strålar..eg känns det inte alls bra med den fina filten men det visar man inte...det gör inget idag låtsas man..idag får det vara lite stökigt och bökigt...fast eg hatar jag det......barnen springer på trädgården och smular med en nybakt sockerkaka med mycket vanilj i, som jag lyckats hinna med att baka mellan kratt tagen..några vänner kommer oanmält förbi på en fika...jätte kul med lite spontanitet låtsas vi...men eg blir man skit irriterad för det förstör hela planeringen för dagen (undantaget är familjen som alltid kan kika förbi ;)..men hursomhelst...att få vara ute i vårsolen hade jag sett fram såå emot..men ack nej.....grått blev det idag....den mysiga perfekta familjemys dagen i trädgården...gick i spillo...nu blir det storhandling och innefix i stället! Nödvändigt medn inte lika kuuul idag.


Tänkte inleda helgen med några bilder från ett av mina favorit rum i huset...det minsta rummet men ett av de finaste tycker jag... Gäst toaletten... Vet inte varför jag fått pippi på pippi...jag som eg inte ens gillar fåglar i verkliga livet...har ju duvskräck och allt....tappar aptiten om det är fåglar runt bordet då jag ska äta....men jag gillar dem i inredning...konstigt...


Min älsklings tapet från PiP Studio blandat med lite loppis fynd och världens bästa produkter Kanebo Sensai och en liten linne på se med lavendel...Till höger ser ni hur jag valt att förvara "toa läsningen"
Samt de finste pippi fåglarna i vitaste vitt...
Vi ses snart!
kram
Annica

3 kommentarer:

  1. Välkommen till blogglandia!
    Ska bli kul att följa din blogg.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej Anna,
    Tackar! Känns rooligt! Var inne å kikade på din blogg...så duktig du e med blommor blev riktigt inspirerad.. :) Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Lite avis är jag nog på dina stövlar (lite?!)
    Vem gillar egentligen oväntat besök - inte jag..

    Nu ska jag kolla vidare..

    SvaraRadera