söndag 18 april 2010

Cherry Blossom

God söndags morgon,
I morsse ringde Buffe Bus klocka redan o5.12...urk.....det första han gjorde var att han började låta som en hund voff voff voff...då insåg jag att natten var över för mig....hemska tankte...jaja fint väder och Buffe Bus och jag satte oss och kollade soluppgången över en flarra lelle.....mysig start...

Lellen intogs i våra vita skinn fotöljer från SIA,,,de är som gjorda att dricka lelle i tycker Buffe Bus och även Lilla S som fortfarande dricker lelle men har just nu lite 4 års funderingar på att sluta eller ev övergå till något lite "tuffare" tex sportflaska som storkusin Liam använde när han var något yngre. Hur som helst från dessa fotöljer har vi en underbar utsikt över en båthamn och kan njuta soluppgången.


Spegeln är nog mitt livs stora kärlek förutom min sambo förstås..:) Även den inköpt på SIA och inte alls så gammal som den ser ut...





Har en förkärlek till speglar och just ramar ....låter gärna tomma vackra ramar pryda väggarna....här är två loppis fynd som jag målat....den ena fick bli en praktisk anslagstavla på mitt hemma kontor och den andra ska få pryda den svagt randiga tapeten från Borås Tapeter i sovrummet....den ger mig en känsla av lite andlighet och lugn...jag vill att hemmet ska vara en plats för lugn och inte tusen olika intryck med färger och grejer...så...tomma ramar passar mig bra! Dekorativt och vilsamt!

Fyndade även lite bra pennförvaring för några ynka kronor på en loppis...fina och praktiska :)


Jo...cherry blossom...det var det jag eg tänkt blogga om idag....älskar fotografiet från Linda Alfvengren....http://www.lindaa.se/content/other/other.html

Inga färger skrev jag nyss...men denna får passera gå....är den inte ljuvlig...skulle passa perfekt på en vit vit vägg........

Ha en härlig dag i solen!
Kram
Annica

2 kommentarer:

  1. Og første følger ble jeg og:):)

    SvaraRadera
  2. Ja...rammer har jeg og en kjærlighet for:)
    Cherry blossom er herlig:)
    ha en flotters dag
    eddaKlemmer til deg:)

    SvaraRadera