fredag 4 juni 2010

Förorten goes "Rottinghill"


Hej vänner!

Vi svenskar måste ju vara lite speciella om man jämför med andra länder...eller är alla så som vi är...Tänker på hur sjukt ooriginellt beteende vi har....det märks alldeles speciellt så här på våren och nu sommaren tycker jag...Men inget fel med det iofs....vem har sagt att man ska vara originell? Rätt skönt att bara göra som alla andra...det är ju ett säkert kort liksom...det blir ju med största sannolikhet inte helt fel då i alla fall... och just det är ju vi svenskar lite rädda för...att göra fel..hjälp...gulp…det vill man inte…Har alltid varit intresserad av olika beteenden....Nu har konstrotting manian....satt sig på mitt huvud...Har under flera kvälls prommisar nu studerat alla tomter i området och kan helt klart konstatera att stockholms förorter...kanske hela sverige...vad vet jag....har drabbats av allvarlig konstrotting feber.....Vi kan byta namn på alla förorter och kalla dem "Rottinghill" tycker jag…För det ser ändå likadant ut överallt.....Ja, jag tänker så klart på alla dessa konstrotting grupper av olika typer men som i princip ser likadana ut och de stora café parasollen, det är en modell som gäller nu ..ni vet vilken jag menar...och den har ALLA ALLA...Kan dock inte annat än att erkänna att jag själv suktar efter en Konstrotting grupp ändå...på nått sätt har det blivit så att det är liksom inte riktigt fullländat i trädgården förrens den där jäkla rottinggruppen med stora parasollet är på plats....Det är ju där man ska sitta alla sköna långa ljumma sommarkvällar...lite ledigt så …fortfarande i bikini fast det är kväll..bara någon skön oversize topp över och håret väl insprejat i saltvatten spray..slarvigt uppsatt eller hängande slarvigt över axlarna….för schysstaste beach looken..sen att man inte ens har varit i närheten av salt vatten...ja kanske inte ens en strand...det spelar ingen roll...det ska se ut så hursomhelst! Gästerna glider in vid 5 rycket så barnen hinner leka lite innan de blir för trötta...Jag ser framför mig hur vi sitter i vår super softa rotting grupp...åhh…..min sambo säger… någon som vill ha ett glas rosé...gärna.. trevligt tycker gästerna....de ska ju inte köra förrens om många timmar så ett glas rosé kan ju inte skada...mmmm solen skiner barnen leker på tomten och vi dricker rosé i vår nya rottinggrupp....Ja, det är ju så man vill ha det...det är ju så alla gör på sommaren...eller...för vi gör väl alla lika?? Egentligen tycker jag att de lite urtjatade…ja…konstrottinggrupperna alltså, börjar kännas passe...men lik förbaskat känner jag ett grymt stort behov...ja för att inte säga besatthet av att vi ska ha en...det känns som att det blir ingen lyckad sommar annars...Var ska vi avnjuta alla otroligt underbara sommarkvällar??????Alla alla alla andra sitter ju i sina perfekta rottinggrupper och har de alldeles perfekta sommar kvällarna.....GE MIG EN ROTTINGGRUPP....JAG VILL OXÅ HA EN PERFEKT SOMMAR.En lite mer lantlig ”shabby” avvikare från de klassiska moderna konstrottinggrupperna är möblerna från http://www.blogger.com/www.kilamobler.se i serien Rhode Island. Sugen på en perfekt sommar? På dessa sajter hittar du stort utbud av rotting grupper : http://www.blogger.com/www.brafab.se & http://www.blogger.com/www.thehome.se

Kram
Annica













1 kommentar:

  1. Hej Annica =) Snyygt namn och kul att du också har en Mr.M hihihi som jag också har...gillar turkost gör jag med...666vi verkar ha en del gemensamt...ursäkta datorn som skriver 6:or han har fått spunk.6 Kram från din namne!

    SvaraRadera