onsdag 12 maj 2010

Utsidan räknas

Hej vänner,

Ja...det är ju ingen hemlighet att det är så....att det är utsidan som räknas ...Nu har mitt fokus flyttats från insidan av huset till utsidan...Ny ytterdörr är just nu på tapeteten och som vanligt har en bild exakt hur jag vill att vår nya ytterdörr ska se ut....och som vanligt hittar jag inte exakt den hos någon leverantör...grr....varför är det alltid så att det slutar med att man får göra en specialare och så kostar det hela skjortan och halva brallan..som någon jag känner brukar säga när han ska vara lite extra rolig.....Min söta dotter lilla S har en sparbarbapappa och har kommit med ett generöst erbjudande om bidrag....hon erbjöd hela 1.50 kr från sina sparade....sötnos....hon var noga med att tala om att hon hade jätte mycket pengar så det skulle inte vara några problem...Härligt med generösa människor!:) Är inte dörren i cerise (bild nedan) galet snygg se alla deras ultra moderna saker på http://www.trendir.com fast min dörr skulle så klart vara i vitt...Tycker nog att det finns stort fast väldigt litet utbud dörrar på svenska marknaden..väldigt samma...samma,,,.de flesta har gjort lite "moderna" serier men de är så där urtöntigt lagom...lite för mesiga..lite för "jag vill vara lite annorlunda"...men oops...nu har hela kvarteret lite annorlunda...och oj vad det inte blev annorlunda....vill ha rektangulära fönster 3-4 st med rundade hörn...de flesta är kantiga hörn och lite för korta....själva fönstret...varför tänjer inte någon leverantör på det som redan finns på marknaden...tvistar till det lite....jaja som sagt får väl designa vår egen dörr...för jag vägrar en tönt dörr som ser så där mes modern ut.... Eg super enkel....men det verkar svårt att hitta
Vårt hus kommer få en funkis känsla utomhus....inomhus blandar jag däremot gärna hej vilt...Men hade vi haft ett sekelskifts hus hade jag inte kunnat tänka mig något vackrare än bilden överst på detta inlägg....mmmm


Nu när jag ändå är inne på rosa spåret kan jag inte låta bli att lägga med denna fläkt i pink pink pink...åhh så kul och åhh så cool...även den från trendir...

until next time..

Annica

2 kommentarer: